Home » 9. semestar i naslovni JED - NASTAVNIČKI SMJER - jednopredmetni » STARI-Primjena kognitivne lingvistike u učenju i poučavanju drugog jezika

STARI-Primjena kognitivne lingvistike u učenju i poučavanju drugog jezika

DIPLOMSKI STUDIJ ANGLISTIKE – NASTAVNIČKI SMJER, od 2010/2011

 JEDNOPREDMETNI STUDIJ

 9. semestar

Naziv kolegija:  Primjena kognitivne lingvistike u učenju i poučavanju drugog jezika
Nositelj kolegija: prof. dr. Jelena Mihaljević Djigunović
Nastavnik: dr.sc. Renata Geld
ECTS-bodovi: 5
Jezik: engleski
Trajanje: 1 semestar
Status:
izborni

Oblik nastave: 2 sata predavanja + 2 sata seminara
Uvjeti: odslušan (položen) kolegij: Kognitivna lingvistika
Ispit: kontinuirana evaluacija (2 testa i projektni zadatak) 
Cilj: Stjecanje znanja o temeljnim aspektima kognitivnolingvističke teorije koji su relevantni u suvremenim strujanjima u teoriji usvajanja drugog jezika te u teoriji i praksi učenja i poučavanja stranoga jezika. Po završenom kolegiju, studenti će moći uspješno:
– 
prepoznati relevantne elemente kognitivnolingvističke teorije i primijeniti ih u praksi

–  osmisliti načine provjere određenih teorijskih postavki u praksi
– prilagoditi nastavni materijal i pristup poučavanja gramatike i vokabulara koristeći kognitivnolingvistički opis jezika
konsolidirati prethodno stečena znanja o jeziku, usvajanju jezika i pouci jezika s obzirom na kognitivnolingvistički uvid u prirodu jezika.
Način rada: Na nastavi se očekuje visok stupanj pripremljenosti i interakcije studenata. Uspješnost na kolegiju se mjeri navedenim testovima u 5. i 10. tjednu nastave te aktivnim sudjelovanjem u osmišljavanju i provođenju mikro projekata.

week

Topics

1

Fundamental concepts
Introduction            

2

Fundamental concepts: the nature of language and language vis-à-vis other cognitive processes 

3

Fundamental concepts: aspects of conceptual structure and construal

4

Fundamental concepts: cognitive motivation in language / the nature of grammar/lexicon

5

REVISION
Test 1

6

Language as an experiential phenomenon: L1 vis-à-vis L2

7

Strategic construal (L2 construal): cognitive learning strategies vis-à-vis general cognitive processes                       

8

Strategic construal (L2 construal): from specificity to schematicity / from idiomaticity to grammar

9

Learning L2 by insight: grammar as conceptual structure/meaningfulness of grammar/”making sense” of grammar                                  

10

REVISION
Test 2                                                       

11

 Ways of testing theory in practice

12

Ways of testing theory in practice: microproject I – plans and drafts

13

Consolidation

14

Ways of testing theory in practice: microproject II – reports             

15

Ways of testing theory in practice: microproject II – reports               

Obavezna ispitna literatura:
1) Achard, M. i Niemeier, S. (ur.) 2004. Cognitive Linguistics, Second Language Acquisition, and Foreign Languge Teaching. Walter de Gruyter Inc (Uvod – str. 1-11 i Achardov članak – str. 165-192).
2) Geld, R. i Đurđek, S. 2009. Gradience in L2 procesing: the importance of the non-protoypical, u Brdar, M., Omazić, M. i Pavičić-Takač V. (ur.) Cognitive Approaches to English: Some Fundamental Interdisciplinary and Applied Aspects, Newcastle: Cambridge Scholars Publishing.
3) Geld, R. 2006. Konceptualizacija i vidovi konstruiranja značenja: temeljne postavke i pojmovi kognitivnolingvističkog teorijskog okvira, Suvremena lingvistika, 62, str. 183-211.
4) Geld, R. 2006. Strateško konstruiranje značenja engleskih fraznih glagola, Jezikoslovlje, 7.1-2, str. 67-111.
5) Putz M., Niemeier S., Dirven R. (ur..) 2001. Applied Cognitive Linguistics I: Theory and Language Acquisition. Berlin/ New York: Mouton de Gruyter (Uvod – str. xiii-xviii, Langackerov članak – str. 3-39 te Tylerov i Evansov članak – str. 63-105).
6) Putz, M., Niemeier, S., Dirven, R. (ur..) 2001. Applied Cognitive Linguistics II: Language Pedagogy. Berlin/New York: Mouton de Gruyter (Uvod – str. xiii-xx, Dirvenov članak – str. 3-27, Kövecsesov članak – str. 87-115 te Barcelonin članak – str. 117-146).
7) Radden, G. i Dirven, R. 2007. Cognitive English Grammar. Amsterdam/ Philadelphia: John Benjamins (odabrana poglavlja).

      Dodatna literatura:
1) Aarts, B., Denison, D., Keizer, E., Popova, G. (ur.) 2003. Fuzzy Grammar. Oxford: Oxford University Press
2) Dirven, R. i Verspoor, M. 2004. Cognitive Exploration of Language and Linguistics. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins
3) Rudzka-Ostyn, B. 2003. Word Power: Phrasal Verbs and Compounds, A Cognitive Approach. Berlin/New York: Mouton de Gruyter